You are so beautiful - Kapitel 28

Tidigare...
- Molly, jag har älskat dig enda sedan jag såg dig första gången. Jag visste redan i planet att du var speciell.
Och nu har vi flyttat in tillsammans och jag är lycklig! Men jag kan bli ännu lyckligare... sa Harry innan han ställde sig på knä och jag drog andan.
- Molly, vill du gifta dig med mig? sa Harry och tog fram den finaste ringen jag någonsin hade sett.
Jag tittade mig om i rummet och allas blickar var på mig.
- Harry, jag älskar dig och jag vill verkligen spendera hela mitt liv med dig, sa jag. 
- Är det ett ja? sa Harry och jag nickade.
Harry log och satte på ringen på mitt finger.
- Jag älskar dig! sa Harry och kysste mig.
- Jag älskar dig också, sa jag efter kyssen.
Nu skulle jag bli Mrs Harry Styles. Jag kunde inte vara lyckligare!
 
Den 23 juli, ett och ett halvt år senare...
Jag stod nu i min brudklänning vid fönstret i rummet där jag skulle fixa mig till receptionen och kollade ut på naturen och fåglarna som sjöng. Det är helt sjukt hur ett och ett halvt år har gått snabbt. Det känns som att det var igår som Harry friade till mig på restaurangen Fifteen. Gud, vad lycklig jag kände mig efter den kvällen. Visst hade jag fått mycket hat när Harry hade sagt till fansen att han skulle gifta sig med mig, men jag visste att jag var trygg hos Harry. Tänk, blott ynka 20 år gammal och ska redan gifta mig med killen som frågade om min hand när vi hade varit tillsammas i ungefär 6 månader. Det var stort och vissa skulle nog ganska galet och tidigt, men så länge man älskar varandra spelar det väl ingen roll?
Om ungefär fem minuter skulle mina brudtärnor och min närmaste familj komma in hit och sen så var det dags.
Jag gick till spegeln och drog på Gosh's glansiga läppglans och kollade mig i spegeln. Idag var det den sista dagen som jag skulle heta Molly Larsson. Sen skulle jag heta Mrs Molly Styles.
Precis när jag hade tagit på mig mina skor, knackade det på dörren och in kom Agnes, Ella, Eleanor och Danielle.
- Gud vad fin du är! sa Agnes och kramade om mig.
Jag log och strax efter knackade det på dörren och in kom mamma, pappa och Philip.
- Wow, vad fin du är! sa mamma och pappa i kör och kramade om mig.
- Tack, sa jag och log.
- Tre år yngre än mig och ändå ska du gifta dig innan mig, sa Philip och såg ironisk ut.
- Älskar dig också, sa jag och kramade honom.
- Molly, det är dags nu, sa Danielle och mamma och Philip gick ut och satte sig och mina underbara brudtärnor gick och ställde sig uppe vid altaret med Harry och hans "bestmans".
- Nu gäller det, sa pappa och log.
- Yupp, sa jag och kände att magen knöt sig.
- Molly, Harry är verkligen en underbar kille och jag är 120% säker på att ni kommer att hålla ihop hela era liv, sa pappa och kramade om mig en sista gång innan det var dags att gå mot altaret.
 
- Tar du, Harry Edward Styles, Molly Annie Larsson som maka och älska henne i nöd och lust, sa prästen och tittade på Harry som tittade in i mina ögon.
- Ja, sa Harry och log.
- Tar du, Molly Annie Larsson, Harry Edward Styles som make och älska honom i nöd och lust?
sa prästen och mitt svar var solklart.
- Ja.
- Du får nu kyssa bruden, sa prästen och Harry lutade sig fram och kysste mig.
Familj och vänner stod upp och klappade händerna.
Jag och Harry tog varandra i händerna och gick mot utgången och bilen som skulle köra oss till middagen.
Vi satte oss i bilen och bilen körde iväg.
- Jag älskar dig, sa Harry.
- Jag älskar dig med, sa jag och vi möttes i en kyss mot framtiden. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sista kapitlet av novellen, vad tycker ni?
Vet att det har tagit låååång tid, men jag har börjat nian och det är mycket med läxor och vår Europaresa till Frankrike som vi till nästa fredag!
Just nu har jag inte jättemycket läxor, så jag tänkte börja på den nya novellen snart (hoppas jag!) som heter One Thing och handlar om Miranda och hennes två bästa kompisar Alexis och Hamida när det får jobbet som stylister för ett brittiskt popband.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0