One Thing - Kapitel 1 - Graduation

- Class of 2012, you have now graduated! sa Mrs Smith i mikrofonen och hela klassen kastade sina hattar högt upp i luften.
Äntligen var jag klar med min utbildning. Nu var jag officielt en frisör. Gud, vad jag har längtat till den här dagen!
- Miranda! Hamida! We are done! No more school! skrek Alexis i våra öron.
- I can't believe it! This is our dream come true! sa jag och kramade Alexis och Hamida.
Alexis och Hamida hade också gått på utbildningen, men Alexis hade utbildat sig till make up-artist och Hamida till stylist inom kläder och håruppsättningar.
Vi tog varandra i händerna och styrde benen mot våra föräldrar som stod en bit längre bort och log.
- Congratulations sweetie! I'm so proud of you! sa pappa och kramade om mig.
- I can't believe it! sa jag och log stort.
- I have two presents for you, but why don't we start with this one? sa pappa och gav mig ett paket.
Jag tittade förvånat på honom medan jag öppnade paketet. Jag öppnade asken som låg inuti paketet.
- Dad, you didn't have to, sa jag och tog fram armbandet.
- I wanted to, sa han och tog armbandet och satte på mig det. Det var ett silverarmband med skriften Daddy's Girl. Och det stämde. För jag är Daddy's girl.
Det har alltid varit pappa och jag. Ända sedan jag var liten. Efter att mamma födde mig, blev hon deprimerad och började använda droger och skit, och sen stack hon. Inte mycket till en mamma om man säger så, och ända sedan dess, har jag bott med pappa och min bror Nick, men pappa står mig väldigt nära.
- I love it, thank you so much! sa jag och kramade om pappa hårt. Han var verkligen världens bästa pappa.
- Your welcome, sa han och besvarade kramen.
- So, what do you guys say? Dinner at my house? sa jag och riktade blicken mot Alexis och Hamida's familjer.
- Yeah, sure! sa Hamida och Alexis i mun på varandra.
Jag log och jag och pappa gick och satte oss i bilen och körde hem.
Bild 1: Graduation. Bild 2: Mirandas pappa, Scott Caan.
- So, what are the next present? sa jag och fick ett leende tillbaka av pappa när vi satt i bilen och var på väg hem.
- It's home, and you'll love it! sa pappa och skrattade.
Tio minuter senare var vi hemma.
Jag öppnade dörren och hörde någon greja i köket.
- Dad? There is someone in the kitchen... sa jag nervöst när jag tog av mig skorna.
- Why don't you go and check it out? sa pappa och jag tvekade.
- Fine, but if I die, you better cry! sa jag och pappa skrattade.
Jag smög sakta in i huset och gick mot köket.
- Hello? sa jag och hörde en röst säga:
- Hey Miranda!
- Nick? What are you doing here? sa jag och kramade honom hårt.
- I couldn't miss your graduation...dinner, sa Nick och jag skrattade.
- I'm so glad that you're here, but I thougt that you were in New York and studying to become a doctor and couldn't miss school? sa jag och tittade på Nick.
- I were, and I am, but I couldn't miss your graduation! sa Nick och kramade om mig.
- Oh, and dad wanted me to come, fortsatte han.
- You did? sa jag och riktade min blick mot pappa som precis hade gått in i köket till mig och Nick.
- Yeah, Nick is your second present, sa pappa och log.
- Thank you so much for bringing him here! sa jag och kramade om pappa.
Vi alla tre log och snart kom Alexis och Hamida med deras familjer och vi satte oss och åt mat som Nick hade lagat. Han hade lagat pasta med vitlökssås och stekta kräftstjärtar, gud vad gott det var!
- So, do you think we will get the job? sa Alexis och det blev tyst.
- I hope we get it, but you'll never know, sa jag och log.
Helt plötsligt ringde pappas telefon.
- Dad, please don't answer. We said no phones, just letters, sa jag och pappa svalde maten han precis hade stoppat in i munnen.
- Sorry sweetie, but it can be my agent. I might get the house that I want in Hawaii, sa pappa och ursäktade sig och svarade i telefonen.
- House in Hawaii? sa Alexis' mamma.
- Yeah, you know that dad have the role as Danny 'Danno' Williams in Hawaii Five-0, and dad would like to live there while they are shooting, sa jag och vi log.
Precis när vi var klara, kom pappa in med ett leende.
- What did he say? sa jag och pappa log ännu större.
- I got it! I got the house! sa pappa och jag kramade om honom.
- Congratulations! sa Nick och alla de andra och log.
- Oh, I found this in the mail, sa pappa och gav mig ett brev.
Jag tittade på det och såg att det kom från London och var till mig, Alexis och Hamida.
- Girls, it's from London, sa jag och Alexis och Hamida kom fram till mig.
Jag, Alexis och Hamida hade sökt ett "stylejobb" åt ett band i London innan vi hade slutat skolan och vi ville verkligen ha jobbet vi hade sökt.
Nu skulle vi få reda på om vi fick det eller inte. Tror att jag aldrig hade varit såhär nervös.
- Should we open it? sa jag och Alexis och Hamida nickade. Vi hade gått och ställt oss i hallen så att ingen kunde se hur nervösa vi var.
- Ready? sa jag och öppnade sakta brevet.
Sakta gick våra blickar från sida till sida och läste det som stod.
 
- What did it said? sa Nick när vi tre kom tillbaka.
- We got it!! sa vi samtidigt och hoppade av lycka!
- Really? Congratulations! sa alla och kramade om oss.
Nu var det verklighet. Jag och mina två bästa kompisar hade fått jobbet vi hade sökt till i London. Och vi fick börja så får vi hade hittat ett ställe att bo på och börjat känna oss som hemma.
För det var vad London skulle bli nu.
Hemma.
 
 
Så, det här är den nya novellen, vad tycker ni? Verkar den bra?
Jag tänkte ta och skriva några utkast och lägga upp under veckan och kanske göra några tidsinställda för jag och min klass drar till Frankrike om en vecka!
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0